1 Лучше укрух хлеба со сластию в мире, нежели дом исполнен многих благих и неправедных жертв со бранию. 2 Раб смыслен обладает владыки безумными, в братиих же разделит (имение) на части. 3 Якоже искушается в пещи сребро и злато, тако избранная сердца у Господа. 4 Злый послушает языка законопреступных, праведный же не внимает устнам лживым. 5 Ругайся убогому раздражает сотворшаго его, радуяйся же о погибающем не обезвинится: милуяй же помилован будет. 6 Венец старых чада чад: похвала же чадом отцы их. Верному весь мир богатство, неверному же ниже пенязь. 7 Неприличны суть безумному устне верны, ниже праведному устне лживы. 8 Мзда благодатей наказание употребляющым: и аможе аще обратится, успеет. 9 Иже таит обиды, ищет любве: а иже ненавидит скрывати, разлучает други и домашния. 10 Сокрушает прещение сердце мудраго: безумный же биемь не чувствует (ран). 11 Прекословия воздвижет всяк злый: Господь же ангела немилостива послет нань. 12 Впадет попечение мужу смысленну: безумнии же размышляют злая. 13 Иже воздает злая за благая, не подвигнутся злая из дому его. 14 Власть дает словесем начало правды: предводителствует же скудости пря и брань. 15 Иже судит праведнаго неправедным, неправеднаго же праведным, нечист и мерзок у Господа. 16 Вскую бяше имение безумному? стяжати бо премудрости безсердый не может. Иже высок творит свой дом, ищет сокрушения: остроптеваяй же учитися впадет во злая. 17 На всяко время друг да будет тебе, братия же в нуждах полезни да будут: сего бо ради раждаются. 18 Муж безумен плещет и радуется себе, якоже поручаяйся испоручит друга своего, на своих же устнах огнь сокровишствует. 19 Грехолюбец радуется сваром, а жестокосердый не усрящет благих. 20 Муж удобопреложный языком впадет во злая: сердце же безумнаго болезнь стяжавшему е. 21 Не веселится отец о сыне ненаказаннем: сын же мудр веселит матерь свою. 22 Сердце веселящеся благоиметися творит: мужу же печальну засышут кости. 23 Приемлющему дары неправедно в недра не предуспевают путие: нечестивый же укланяет пути правды. 24 Лице разумно мужа премудра, очи же безумнаго на концех земли. 25 Гнев отцу сын безумен, и болезнь рождшей его. 26 Тщеты творити мужу праведну не добро, ниже преподобно наветовати властем праведным. 27 Иже щадит глагол произнести жесток, разумен: долготерпеливый же муж премудр, лучше ищущаго науки. 28 Несмысленному вопросившу о мудрости, мудрость вменится: нема же кто себе творит, возмнится разумен быти.