1 Прешедша же амфиполь и аполлонию, внидоста в солунь, идеже бе сонмище иудейское. 2 По обычаю же своему павел вниде к ним и по субботы три стязашеся с ними от писаний, 3 сказуя и предлагая им, яко Христу подобаше пострадати и воскреснути от мертвых, и яко сей Иисус, егоже аз проповедую вам, есть Христос. 4 И нецыи от них вероваша и приложишася к павлу и силе, от честивых еллин множество много и от жен благородных не мало. 5 Возревновавше же непокоршиися иудее и приемше крамолники некия мужы злыя, и собравше народ, молвяху по граду: нашедше же на дом иассонов, искаху их извести к народу. 6 Не обретше же их, влечаху иассона и некия от братий ко градоначалником, вопиюще, яко, иже развратиша вселенную, сии и зде приидоша, 7 ихже прият иассон: и сии вси противно велением кесаревым творят, Царя глаголюще иного быти, Иисуса. 8 Смятоша же народ и градоначалники слышащыя сия: 9 вземше же доволное от иассона и от прочих, отпустиша их. 10 Братия же абие в нощи отслаша павла и силу в берию: иже пришедша, идоста в собор иудейский. 11 Сии же бяху благороднейши живущих в солуни, иже прияша слово со всем усердием, по вся дни разсуждающе писания, аще суть сия тако. 12 Мнози убо от них вероваша, и от еллинских жен благообразных и мужей не мало. 13 И яко уведаша иже от солуня иудее, яко и в берии проповедася от павла слово Божие, приидоша и тамо движуще и смущающе народы. 14 Абие же тогда братия отпустиша павла ити на поморие: остаста же сила и тимофей тамо. 15 Провождающии же павла ведоша его даже до афин, и приемше заповедь к силе и тимофею, да яко скорее приидут к нему, изыдоша. 16 Во афинех же ждущу их павлу, раздражашеся дух его в нем зрящем идол полн сущь град. 17 Стязашеся же убо на сонмищи со иудеи и с честивыми, и на торжищи по вся дни с приключающимися. 18 Нецыи же от епикур и от стоик философ стязахуся с ним: и нецыи глаголаху: что убо хощет суесловивый сей глаголати? Инии же: чуждих богов мнится проповедник быти: яко Иисуса и воскресение благовествоваше им. 19 Поемше же его, ведоша на ареопаг, глаголюще: можем ли разумети, что новое сие глаголемое тобою учение? 20 странна бо некая влагаеши во ушеса наша: хощем убо разумети, что хотят сия быти? 21 Афинее же вси и приходящии страннии ни во чтоже ино упражняхуся, разве глаголати что или слышати новое. 22 Став же павел посреде ареопага, рече: мужие афинейстии, по всему зрю вы аки благочестивыя: 23 проходя бо и соглядая чествования ваша, обретох и капище, на немже бе написано: неведомому Богу. Егоже убо не ведуще (благолепне) чтете, сего аз проповедую вам. 24 Бог сотворивый мир и вся, яже в нем, сей небесе и земли Господь сый, не в рукотворенных храмех живет, 25 ни от рук человеческих угождения приемлет, требуя что, сам дая всем живот и дыхание и вся: 26 сотворил же есть от единыя крове весь язык человечь, жити по всему лицу земному, уставив предучиненая времена и пределы селения их, 27 взыскати Господа, да поне осяжут его и обрящут, яко не далече от единаго коегождо нас суща: 28 о нем бо живем и движемся и есмы, якоже и нецыи от ваших книжник рекоша: сего бо и род есмы. 29 Род убо суще Божий, не должни есмы непщевати подобно быти Божество злату, или сребру, или каменю художне начертану, и смышлению человечу: 30 лета убо неведения презирая Бог, ныне повелевает человеком всем всюду покаятися: 31 зане уставил есть день, в оньже хощет судити вселенней в правде, о мужи, егоже предустави, веру подая всем, воскресив его от мертвых. 32 Слышавше же воскресение мертвых, овии убо ругахуся, овии же реша: да слышим тя паки о семе. 33 И тако павел изыде от среды их. 34 Нецыи же мужие прилепившеся ему, вероваша: в нихже бе и дионисий ареопагитский, и жена именем дамарь, и друзии с ними.