1 Обретается же во описанщх иеремии пророка, яко повеле огня взяти преселяющымся, якоже знаменовася, 2 и якоже заповеда преселяющымся пророк, дав им закон, да не забывают повелений Господних и да не прельстятся умы, видяще идолы златы и сребряны и сущую окрест их утварь. 3 И ина такова глаголя, моляше, да не отступит закон от сердца их. 4 Бе же в писанщ, яко скинщ и кивоту повеле пророк по Божтвенному ответу бывшему ему последствовати, дондеже взыде в гору на нюже моисей возшед, виде Божие наследие. 5 И пришед иеремиа обрете пещеру и жилище, и скинию и кивот, и олтарь фимиама внесе тамо, и двери загради. 6 И приступиша нецыи от последствующих, да назнаменают себе путь, и не могоша обрести. 7 Егда же позна иеремиа, укорив их, рече: яко неведомо будет место, дондеже соберет Бог собрание людий и милостив будет: 8 и тогда Господь покажет сия, и явится слава Господня и облак, якоже и при моисеи являшеся, якоже и соломон моли, да место освятится вельми. 9 Являшеся же, и яко премудрость имея вознесе жертву обновления и совершения церкве. 10 Якоже и моисей моляшеся ко Господу, и сниде огнь с небесе и пояде жертвы: такожде и соломон молися, и сниде огнь с небесе и пожже всесожжения. 11 И рече моисей: понеже не снедено бысть сущее за грех, попалися. 12 Такожде и соломон осмь дний празднова. 13 Поведашася же и в написанщх и в памятописанщх бывших при неемии таяжде: и како строящь книгоположницу собра книги, яже о царех и о пророцех и о давиде, и епистолщ царей о приношенщх. 14 Такожде и иуда, падшая бранию бывшею нам, собра вся, и суть при нас. 15 Сих убо аще требуете, приносящих вам послите. 16 Хотяще убо праздновати очищение, писахом вам: благо убо сотворите празднующе дни. 17 Бог же спасый вся люди своя и воздавый наследие всем и царствие, и священство и освящение, 18 якоже обеща в законе: уповаем бо на Бога, яко скоро нас помилует и соберет от поднебесныя в место святое: 19 изят бо нас от великих бед и место очисти. 20 Дела же иуды маккавеа и братий его, и церкве великия очищение, и обновление жертвенника: 21 еще же и о бранех на антиоха епифана и сына его евпатора: 22 и о явленщх с небесе бывших благомужествовавшым иудейства ради любочестно, яко всю страну мали суще опустошаху, и варваров множество прогоняху, 23 и преславную во всей вселенней церковь возсоздаша, и град избавиша, и хотящыя разоритися законы исправляху, Господу со всякою кротостию милостиву бывающу им: 24 яже от иасона киринеа извещена пятию книгами, покусимся единым сочинением сократити. 25 Созерцающе бо многое число (вещей) и сущее неудобство хотящым приступити к повести исторщ множества ради вещества, 26 попекохомся, дабы хотящщ читати имели души утешение, любомудрствующщ же удобее прщмали на память, вси же чтущщ пользу. 27 И нам убо приявшым труд сокращения неудобно, пота же и бдения дело (творим): 28 якоже уготовляющему пир и ищущему иных пользы не легко убо, обаче за благодарение многих сладце труд потерпим. 29 Испытность убо о киихждо списателю попустивше, последовати примеру сокращения потщимся. 30 Якоже бо новыя храмины архитектону о всем зданщ пещися подобает, и живописати начинающему приличных ко украшению искати, тако мню и о нас. 31 Еже убо глубочае испытовати и о всех творити слово и любопытствовати о коемждо подробну, повести сочинителю достоит. 32 Сокращению же речений последовати и тонкаго испытания вещей бегатн, сокращение творящему попущати должно. 33 Отсюду убо начним повесть предреченным толико присовокупивше: неразумно бо предисловие исторщ умножати, самую историю сокращати.